پايگاه خبری همدان پرس، نخستين رسانه آنلاین استان همدان در عرصه اطلاع رسانی
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  8721تاریخ انتشار:  11 مهر 1394 - 20:39
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
اخبار ویژه » جشنواره ۲۲ تئاتر کودک
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان - 87

 صادقی:تئاتر، جنبه ماندگاری و توسعه زیربنایی را از دست داده است

با وضعیت اقتصادی موجود، وضعیت تئاتر نیز بدتر از گذشته شده به طوری که کار در این حیطه برای برخی به امری تفننی تبدیل شده است | کمترین بودجه در مجلس به هنر تخصیص داده شده که با این وضعیت نمی‌توان انتظار اثرگذاری برنامه‌های هنری را بر روی مخاطب داشت | تئاتر امروز جنبه ماندگاری و توسعه زیربنایی را از دست داده است.
به گزارش همدان پرس؛ داور بخش کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: تئاتر امروز ما جنبه ماندگاری و توسعه زیربنایی را از دست داده است.

قطب‌الدین صادقی در حاشیه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تأکید بر لزوم توجه به هنر تئاتر اظهار کرد: دولت باید بودجه بیشتری را برای حمایت از هنر به ویژه هنر تئاتر اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه امسال هشت دهم درصد بودجه به بخش هنر اختصاص داده شده است، اضافه کرد: کمترین بودجه در مجلس به هنر تخصیص داده شده که با این وضعیت نمی‌توان انتظار اثرگذاری برنامه‌های هنری را بر روی مخاطب داشت.

داور بخش کودک و نوجوان ادامه داد: با وضعیت اقتصادی موجود، وضعیت تئاتر نیز بدتر از گذشته شده به طوری که کار در این حیطه برای برخی به امری تفننی تبدیل شده است.

وی گفت: این شرایط باعث شده تئاتر در مسیری قرار گیرد که حامیان آن نوکیسه‌های کم‌فرهنگی شوند که به دنبال محتوا و تغییرات بزرگ نبوده و نیستند.

صادقی با بیان اینکه این وضعیت موجب شده تئاتر ما به یک تئاتر مصرفی تبدیل شود، تصریح کرد: تئاتر امروز جنبه ماندگاری و توسعه زیربنایی را از دست داده است.

وی با تأکید بر اینکه باید به دنبال راهی باشیم که این سرمایه گرانقدر را حفظ کنیم، خواستار توجه به این مهم شد.

برخی تئاترهای ما تفننی شده است

این استاد دانشگاه افزود: برخی از تئاترهای ما فقط تئاتر‍‌‌های تفننی و سالن رقص و آواز شده است، درست مثل تئاتر لاله‌زار بعد از کودتای 28 مرداد!

وی ادامه داد: در این میان یک عده نوکیسه به شکل حرفه‌ای مردم را می‌چاپند و دولت هم نه تنها پولی خرج نمی‌کند بلکه 20 تا 30 درصد هزینه‌ها را برای خود برمی‌دارد.

صادقی وضعیت تئاتر کشور را پیچیده‌ دانست و بیان داشت: اغلب گروه‌های نمایشی در حال ضرر و زیان هستند، بنابراین کسی با این شرایط حاضر به ادامه کار نخواهد بود.

دولت بخشی از بیت‌المال را برای تولید آثار فاخر اختصاص دهد

وی با بیان اینکه دولت باید بخشی از بیت المال را برای ساخت آثار فاخر ایرانی اختصاص دهد، این موضوع را امری مهم قلمداد کرد.

صادقی با اشاره به این که به دلیل کثرت کارگاه‌های آموزشی در این جشنواره، موفق نشدم نمایش‌های زیادی ببینم جز چند نمایش خارجی، گفت: تا به امروز شاهد ترکیب خوبی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان بودم. وی با بیان این که جشنواره به خاطر بین‌المللی بودنش باید از گروه‌های خارجی بهره بیشتری ببرد، گفت: باید تئاتر در مدارس آموزش داده شود.

داور بخش کودک و نوجوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: در فرانسه از بازیگران تئاتر برای آموزش در مدارس استفاده می‌شود که در این وادی بسیار هم موفق هستند.

وی در پایان با بیان اینکه در تئاتر؛ آموزش نفس به نفس و زنده است و تأثیرگذاری بیشتری دارد، دلیل جذابیت این هنر را نیز در همین موضوع دانست./فارس
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
  برچسب ها: همدان پرس

همدان پرس

, جشنواره

جشنواره

نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir